Body Barre Fitness, deepWork, Stretching

 Rejestracja zakończona
 
9
Kategoria
Warsztaty
Termin
28 marzec 2020 12:00 - 15:30
Miejsce
Fitness Wellness Azik, ul. Wysłouchów 30 D, Kraków
Telefon
604 193 083
E-mail
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Warsztaty przeznaczone dla instruktorów fitness i miłośników zajęć:

  • obejmują 3 godziny i 30 minut szkolenia
  • każdy moduł trwa 1 godzinę i 10 minut
  • zajęcia rozpoczynają się w sobotę o 12:00 i trwają do 15:30
  • treść merytoryczna warsztatów przedstawiana jest w formie zajęć praktycznych (lekcje)

 

HARMONOGRAM:

12:00-13:10 Moduł I

BODY BARRE FITNESS - szkoleniowiec Aneta Aziewicz

Trening czerpiący z Baletu, będący połączeniem Jogi, Pilatesu oraz treningu siłowego. Klasy Barre obejmują określone sekwencje wzorców i ruchy izometryczne, które są ukierunkowane na określone grupy mięśni. Metoda ćwiczeń pomaga poprawić siłę, równowagę, elastyczność i postawę ciała.

Choć opiera się na balecie (Barre – drążek, przy którym ćwiczą baletnice), nie wymaga umiejętności wykonywania piruetów - przeciwnie – wykonywane ruchy nie powinny sprawiać trudności nawet osobom początkującym. Ćwiczenia bazują na ciężarze własnego ciała, stosowane są także przyrządy jak np.: Easy Ball, hantle, taśmy. Trening charakteryzuje się dużą liczbą powtórzeń, zmiennym tempem wykonywania - przy zachowaniu niezwykłej dokładności ćwiczeń. 

Celem zajęć jest przede wszystkim ukształtowanie i wzmocnienie ciała. Szczególnie intensywnie działa na dolne partie. Wzmacniając mięśnie tułowia i  kręgosłup poprawia naszą postawę, dodatkowo nadaje sylwetce smuklejszy kształt. To połączenie treningu cardio oraz siłowego, jednocześnie spala tłuszcz i rzeźbi mięsnie.

Trening jest bardzo bezpieczny, toteż poleca się go osobom w różnym wieku. Wzmacniając mięśnie dna miednicy korzystnie wpływa na niekomfortowe dolegliwości takie jak np. nietrzymanie moczu. Poleca się go, jako formę ćwiczeń korekcyjnych lub uzupełnienie innego rodzaju treningu.

W głównym stopniu wykorzystuje technikę tzw. „pulsowania”, co oznacza, że ​​izolujesz grupę mięśni i poprzez serię mikro-ruchów zaledwie jednego cala wyczerpiesz mięsień i zmusisz go do zmiany kształtu. Jest to trening ekscentryczny, utrzymujący niskie koszty energii, jednocześnie utrzymując wysoki poziom wysiłku.  Drugim ważnym czynnikiem mającym wpływ na skuteczność treningu jest rekrutacja włókien mięśniowych podczas „pulsowania”. Im bardziej koncentrujesz się na mikro-ruchu tym więcej rekrutujesz włókien mięśniowych . Ostatecznie mięsień jest obciążony ujemnie (ciężar jest większy niż siła wytwarzana przez mięsień), tym samym wydłużając go pod oporem. I to właśnie nazywamy wydłużaniem wspomaganym grawitacyjnie, znanym również jako ekscentryczny.

Jest to jeden z powodów, dla których uszkodzenia mięśni są mniejsze niż ma to miejsce w tradycyjnych metodach treningu siłowego. Body Barre powoduje również szybszą regenerację mięśni poprzez powolne drgania mini włókien mięśniowych podczas wykonywania mikro-ruchów. Jesteśmy w stanie wzmocnić i wydłużyć mięśnie bez obciążania ścięgien i więzadeł.

Co więcej - wykazano, że ten rodzaj treningu zwiększa wydzielanie hormonów budujących mięśnie, takich jak HGH i testosteron, w porównaniu do metod konwencjonalnych, zgodnie z badaniem Journal of Strength and Conditioning Research z 2007 roku.

Jakie korzyści przynosi regularne uczęszczanie na Body Barre Fitness?

  • Wysmuklona i wyprostowana sylwetka
  • Silne i bardziej wytrzymałe mięśnie
  • Zwiększona gibkość całego ciała, poprawione zakresy ruchów oraz ich płynność
  • Większa kontrola nad własnym ciałem
  • Doskonały sposób na skorygowanie wad postawy
  • Wzmocnione mięśnie dna miednicy (co z kolei może ułatwić poród i uchronić przed niekomfortową dolegliwością nietrzymania moczu).
  • Redukuje tkankę tłuszczową i rzeźbi mięśnie
  • Poprawiając nastrój pozytywnie wpływa na psychikę

13:10-14:20 Moduł II

DEEPWORK – szkoleniowiec Anna Jędruch

Holistyczny, funkcjonalny trening grupowy stworzony przez Roberta Steinbachera, łączący w sobie program bodyART® i IRON SYSTEM®. DeepWork przełamuje dotychczasowe koncepcje fitness i tworzy program, który ma zupełnie nowe podejście do ruchu. Trening składa się z siedmiu faz energii, których celem jest odpowiednio: mobilizacja z oddychaniem, rozciąganie, aktywowanie układu krążenia, poprawa siły i koordynacji, a na końcu sprawdzenie wytrzymałości i odprężenie się. Opiera się na prostych sekwencjach ćwiczeń w dynamicznych kombinacjach, w których zawsze następuje zmiana pomiędzy napięciem i odprężeniem, rozciąganiem i kurczeniem, wysokimi i niskimi ruchami. Stosując to podejście, uczestnik w treningu osiąga równowagę, pozbywa się napięć w ciele, a także przywraca świadomość nad funkcjonalnością ciała. Godzina deepWork angażuje wszystkie większe grupy mięśniowe na zasadzie treningu cardio przeplatanego ćwiczeniami statycznymi, a także ćwiczeniami siłowymi z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Każdy uczestnik dostosowuje tempo oraz poziom trudności do własnych możliwości. Wiele figur i ruchów bazuje i opiera się o pozycje znane z Jogi. Godzina deepWork  jest nie tylko przeżyciem cielesnym ale i mentalnym. Wycisza umysł, poprawia koncentrację, a także pomaga w redukowaniu szkodliwego wpływu stresu na zdrowie. Spotkanie się z własnym ograniczeniem stanowić może dodatkową motywację. Trening wykonywany jest na boso.

  • Lekcja ma za zadanie pokazać nowe podejście do treningu grupowego, które nie jest wzorowane na klasycznych koncepcjach fitness.
  • deepWork jako trening funkcjonalny przyczynia się do podniesienia jakości życia na codzień. Poprawia elastyczność, siłę, koordynację, wytrzymałość mięśniową, koordynację ruchową, równowagę oraz świadomość własnego ciała.
  • Trening jest przeznaczony dla każdego, zarówno dla osób początkujących jak i zaawansowanych. Dedykowany jest szczególnie osobom szukającym możliwości dalszego podnoszenia wydolności organizmu.
  • Uczestnik lekcji może odnaleźć nową ścieżkę rozwoju jako instruktor zajęć grupowych bądź posłużyć się lekcją deepWork jako inspiracją do budowania swoich lekcji.
  • Sprzęt wykorzystany w lekcji to długa mata.

14:20-15:30 Moduł III

STRETCHING - szkoleniowiec Sylwia Zgłobik - Kapuścińska

Podczas prezentowanej lekcji skupimy się szczegółowo na zniwelowaniu napięć mięśni oraz zrelaksowaniu ciała. W trakcie zajęć wykorzystamy kilka technik rozluźniania, tak aby skutecznie i bezboleśnie poprawić elastyczność mięśni i zwiększyć ruchomość w stawach.

Stretching polecany jest dla każdego, bez względu na wiek czy poziom wytrenowania. Systematycznie wykonywane ćwiczenia rozciągające poprawiają i utrzymują sprawność ruchową, redukują napięcia mięśniowe i psychiczne. Najlepszy przykład naturalnego Stretchingu możemy zaobserwować u zwierząt, które rozciągają swoje ciało w sposób instynktowny.

W trakcie lekcji użyty zostanie drobny sprzęt: rollery, piłeczki tenisowe, paski do Jogi oraz mata.

"BEZ STRETCHINGU NIE WYOBRAŻAM SOBIE SPRAWNEGO ZDROWEGO CIAŁA I UMYSŁU"

 

Wymagania:

  • ukończone 16 lat oraz, w przypadku nieletnich uczestników, zgoda rodziców/opiekunów prawnych
  • ukończona szkoła średnia (lub w trakcie nauki)
  • predyspozycje ruchowe (koordynacja, poczucie rytmu)
  • rejestracja na warsztaty min. 3 dni przed planowaną datą rozpoczęcia
  • płatność za uczestnictwo do 72 godzin od momentu rejestracji

Na zakończenie kursanci otrzymują certyfikat uczestnictwa w warsztatach.

CENA:

PRZEDSPRZEDAŻ (DO 10.03) – 130 ZŁ

CENA REGULARNA (PO 11.03) – 150 ZŁ

 
 

Terminy

  • 28 marzec 2020 12:00 - 15:30
 Rejestracja zakończona
 
9

Wspierane przez iCagenda